2013. január 8., kedd

2012: a platformok csatája


A 2012-es évben az okostelefonok mellett a tabletek piacán is egyre erősebbé vált a csata, nem csitult a nagy tech-tégek versenye, sőt újabb és újabb frontok jelennek meg.
Hardvergyártóvá vált a Google és a Microsoft is, online szolgáltatásokban terjeszkedett az Apple, egyre ütősebb tabletekkel jelentkezik az Amazon, a Facebook pedig megszilárdította pozícióját a közösségi  hálózatok között.

De mit is érdemes tudni a platformok háborújáról?

A The Wall Street Journal szerint a helyzet különösen két területen kritikus: a hardverek és az online keresések frontján. A Google és Amazon vállalatok a szoftverek és szolgáltatások területe után a hardverpiac szereplőiként is megjelentek, növelve befolyásukat.


 Az Amazon szolgáltatásainak csupán kis töredéke érhető el hazánkban, mégis oka van annak, hogy helyet kapott  a versenyben.
Az Amazon, néhány éve valódi tech-cégként viselkedik, kompetenciájában egyre inkább megjelenik a felhős rendszerek üzemeltetése és a tartalomszolgáltatás is, készülékgyártóként is egyre erősebb. Az e-book-olvasók mellett megjelentek a tabletek is, amik ma már a második generációba léptek. A tabletpiacon újítása az új üzleti modell lett. Az Amazon az Apple-től és az androidos gyártóktól eltérően nem a hardveren akar keresni, inkább eladja az eszközt önköltségi áron, majd a kapcsolódó szolgáltatásokon keres.




Az Apple cég iPhone látványos sikerét az Apple Maps látványos kudarca tudatosította a felhasználókban hogy az Apple is tud hibázni. A jövő azt mutatja, hogy az online szolgáltatások lesznek döntőek - ebben pedig jelenleg a Google toronymagasan vezet, így az Apple-nek teljesíteni, ha felhasználókat akar nyerni.
Sikere, hogy hardver tekintetében jó évet zárt,  hiszen 2012 végére a teljes portfólió megújult a számítógépektől az iPadig.










 A Google cég mára valósi nagyhatalommá nőtte ki magát a hirdetési piacon, ráadásul a keresőpiaci dominanciáját gond nélkül vitte át a PC-kről az okostelefonokra. Viszont, a Facebook ellenében indított Google+ nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, időközben pedig az említett közösségi hálón  is megjelentek a Google+ megkülönböztető funkciói, így nem sikerült váltásra csábítani a felhasználókat.
A Google számára mindenképp megkönnyebbülés lehet, hogy az Androiddal kapcsolatos szabadalmi perek mára lassan lezárultak, az Apple "pinch zoom" szabadalma pedig érvénytelen, és az androidos készülékek továbbra fennakadás nélkül megvásárolhatóak. Így a tavalyi krízis, melynek mélypontján a Google felvásárolta a Motorolát, mára jobbára véget ért.




Az év első felének izgatottan várt története a Facebook tőzsdei debütálása volt. azonban a túl hangos  hírverés kudarcot hozott. Szereplése a tőzsdétől függetlenül is csalódás, hiszen a cég egyelőre képtelen több ponton bekapcsolódni a küzdelmébe. A Facebook ugyanis hiába ismeri a felhasználót részletekbe bonyolódva (földrajzi hely, életkor stb.), és rendelkezik mellé a felhasználó ismerőseinek hasonló adataival, ezekből nem tudott a hirdetők számára is értékes felületeket gyártani. A Google ezzel szemben mindig pontosan tudja, hogy a felhasználót abban a pillanatban mi érdekli - hiszen ezt fogja majd begépelni a keresőmezőbe.


Összegzés


 
A versenyfutás egyik nagy nyertese az Amazon lehet, amely rendkívül jó üzletpolitikájával küzdötte fel magát versenyképes vállalattá.
A máik nyertes a Google lehetne az online szolgáltatások színterén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése